Tag testen: Er du original? Skiller du dig ud? Har du et stærkt personligt brand?

test-dig-selv

Her er en test, der tager udgangspunkt i min bog Original – personlig branding og synlighed.

Det er ikke et mål at “bestå” testen. Målet er, at sætte sig selv nogle personlige guidelines, og prøve at efterleve dem så godt som muligt. Ingen er perfekte, og det vil svinge op og ned i perioder i dit liv, hvor meget, det lykkes at efterleve dine egne personlige guidelines.

Spørg dig selv, hvor godt det her passer på dig:

  • Jeg skaber med udgangspunkt i min passion og mit behov for at udtrykke mig selv – ikke markedets behov.
    .
  • Jeg anses som en ekspert indenfor min branche/niche, og regnes for at være blandt de bedste
    .
  • For mig handler det ikke om at blive kendt, men om at opnå indflydelse. Kendthed er et overfladisk og uinteressant mål.
    .
  • Jeg fokuserer på at økonomisk succes er ikke målet, men resultatet af et stærkt brand.
    .
  • Det er min unikke sum af kvaliteter, der er mit vigtigste konkurrenceparameter.
    .
  • Jeg har italesat mit professionelle og personlige kald
    .
  • Mit navn er min business
    .
  • Mit navn er mit kvalitetsstempel
    .
  • Jeg er kendt for både mine produkter og min personlighed
    .
  • Jeg lever mine egne drømme ud – ikke en andens
    .
  • Jeg vil gøre en forskel
    .
  • Jeg har drive og handlekraft
    .
  • Jeg gør tingene på min egen måde og ligger ikke under for, hvad der er ”normalt” i min branche
    .
  • Jeg frygter ikke mine konkurrenter. Jeg er helt unik og specielt.
    .
  • Jeg vælger med omhu, hvad jeg siger ja til, for jeg har lagt en flereårig strategi og er reflekteret omkring, hvilken vej jeg ønsker at gå professionelt
    .
  • Mine modtagere er meget mere end kunder. De er mit publikum, som jeg ønsker at inspirere og influere.
    .
  • Jeg venter ikke på at andre skal opdage mig og mine talenter. Jeg viser hvem jeg er gennem handling.
    .
  • Jeg ser mig som en stammeleder, der skal lede og inspirere mine følgere (fx online)
    .
  • Jeg har taget kontrol over søgeresultatet på side 1 i Google, så det repræsenterer mig bedst muligt.
    .
  • Jeg har en gennemtænkt digital platform, og bruger den dagligt til at skabe synlighed for mit personlige brand samt til særskildte kampangner.
    .
  • Jeg har en gennemgående visuel identitet.
    .
  • Jeg er modig og ikke bange for at tage chancer.

Jeg hører meget gerne om dine personlige guidelines! Lad os inspirere hinanden.

Kærlig hilsen Maiken



Køb bogen Original – personlig branding og synlighed her i min webshop →

Original af Maiken Ingvordsen


 

2,203 total views, 4 views today